07 februar 2011

Rammekort + Tutorial

I dag fikk jeg plutselig ånden over meg til og lage et kort sånn plutselig, er så herlig når jeg bare starter med hvit bassil og vet ikke helt hvordan det blir egentlig.
Ville prøve med på noe annet i dag. Har aldri laga et sånnt kort før.
Så sånn ble resultatet.
Vet ikke om jeg er superfornøyd, men det ble no ganske søtt syns jeg. :)














Blomster fra WOC og Kort & Godt.
Papiret er rester jeg hadde liggende, så vet ikke merket.
Sommerfuglene er kjøpt på Panduro.
Perlebåndet var en gave.

--------------------------------------------------------------------------------------------
Tutorial


(Alt er målt inch)


Du tar kartong som er 6x12 og scorer på 5 1/2 og 6 1/2


Så tar du og scorer og kutter 1 inch fra kanten på alle sidene, på en side av kartongen





Du tar ny kartong og kutter til 6 1/2 x 7 inch og scorer på 1/2 inch rundt på alle kantene
og 1 1/2 inch.
Husk og gjøre det på alle sidene.




Så klipper du bort sånn ar det blir sånn som bilde over her



Jeg klipper først av de firkantene rundt så skrår jeg etterpå.)





Så skal du klippe inn på sidene, husk og klipp på samme side mot hverandre. Hvis ikke blir det veldig feil :P





Brett alle kantene så det blir sånn!





Så har du på lim på de hjørnene og limer de fast





Så det blir sånn!





Ha på lim på kantene så du får lima det fast i kortet.






Og da skal du være ferdig med grunnarbeidet!
Så er det bare og pynte som man vil! :)

Håper dette var en grei forklaring, hvis ikke er det bare og spørre hvis det er noe dere lurer på! :)



8 kommentarer:

  1. Fantastisk nydelig :) Elsker det !!!!
    klemm

    SvarSlett
  2. Så flott dette kortet var!
    Fantastisk blomsteroppsats!
    Sånn rammekort må jeg prøve meg på en dag, det er så stilig!

    Liker kjempegodt hvordan bloggen din ser ut nå forresten!!

    Klem :D

    SvarSlett
  3. Måtte bare inn her og glo på dette en gang til!
    Det er så lekkert at jeg har ikke ord. <3

    SvarSlett
  4. Nydelig kort med massevis av lekre detaljer og tusen takk for at du deler tutorialen med oss:) Denne må prøves snart. Spørs om jeg ikke tar denne når det nærmer seg helg:)

    SvarSlett
  5. Dette kortet var lekkert! Og takk for at du deler mal med oss :)

    SvarSlett
  6. Fantastisk kort og glimrende tutorial! Denne lagres for senere bruk! :)

    SvarSlett
  7. For et flott kort!! Dette var til kjempe insprirasjon, og den tror jeg jammen jeg må prøve meg på med det samme! :D

    SvarSlett
  8. Du har forklart det på en kjempe fin måte, måtte bare si i fra :)

    SvarSlett