24 august 2011

Tutorial Krone Eske!



Her kommer tutorialen på krone eske! :)




Starter med et ark på 6x12"
merk av et lite hakk på hver 2" for det skal du klippe etter etterpå.
Så snur du arket så langsiden peker nedover og scorer på 1/2 "

Så klipper du i den lille delen så det blir sånn :)
har på lim eller tape på korte enden av arket så du får satt den sammen i en runding.

Så skal du klippe der du merka av for hver 2"
Da klipper du bare ut så lange som du vil ga de.


De jeg klippa ut var 2x3"


Så skal du lage de spissene som skal settes på inni kronen.


Klipp de til som du vil, om du vil ha de smale eller litt bredere.
Mine ble litt under 2" i bredde og litt under 5" i lengde




Før jeg lima på de så fiksa jeg bunnen på eska.
Hadde på tape på utsiden av det partiet jeg klippa opp.
Og satt det oppå en papirbit og klippet rundt.
Satte den oppå en ny papirbit og tegna rundt og stussa av den litt for å få den til og passe inni eska.



Her har jeg bretta ut spissene på kronen før jeg satte inn de andre spissene.


På spissene satte jeg tape på både innsiden og utsiden.
Det er for og få festa det buret til innsiden av esken.

Der var de limt på :)
Så kan du bare forme de som du vil.
Da er det bare og legge nedi bunnen.


Som dere ser så har jeg tatt bilder av en annen krone også her av ark med 2 sider.
Men på den rosa så var det ikke mønster på innsiden av arket, så da pynta jeg litt med og ha på liquid pearls på innsiden så det ikke så kjedelig ut. :)


Så var det delen inni.
Her er arket 3 x 11 1/2"
Du får se det litt an på hvor dypt du klipper spissene i kronen. ;)

Sett den sammen med mønsteret på innsiden



Så er det bare og lage det du vil ha for og lukke eska med.
Du kan bruke disse, eller du kan klippe ut noe i samme form, eller bruke tags.
Har du ikke det så kan du jo evt bare sette en hank over så har du en krone kurv istede. ;)
Jeg har brukt 8
Tim Holtz Alterations Caged bird
Satt de sammen dobbelt for å få mønster på både innsiden og utsiden.
Og satt på eyelets i hullene øverst så det skal tåle lutt når man skal ha i bånd.


Sett på tape


Og fest de på utsiden.

Så putter du den nedi :)
Så er det bare og putte i bånd på toppen.


Så er det bare og pynte med hva du måtte ønske :)
Navn, motiv hva som helst. :)

Må legge til at jeg har brukt stickles på kanten på alle spissene.
Og satt på små sommerfugler på de nederste
Som er fra en MS punch.
+
Små perler fra kort&godt

:)




Flere bilder av krone eska finner du her!

Håper det var en grei tutorial :)
Er det noe som virker uklart eller om du lurer på så spør!
Jeg vil gjerne se om du prøver å lage en, så legg igjen link i kommentar feltet;)


Klem fra Ragnhild! :)

6 kommentarer:

  1. Åååå så lekker tutorial, du er råååå på slike oppgaver, og denne her MÅ jeg jo bare teste selv :) elsker den :)
    klemm

    SvarSlett
  2. ÅåÅåÅ,så flott!
    Thanks!

    -Helle-

    SvarSlett
  3. It is adorable!!! Great job!

    SvarSlett
  4. Denne elsker jeg!! Du er kjempe flink!

    SvarSlett